Τετάρτη 13 Μαρτίου 2013

ΧΡ. ΜΠΟΣΜΠΟΤΗΣ: Το μνημόνιο προβλέπει την πώληση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες

«Η πώληση της Εγνατίας για την τρόικα είναι από τα μη διαπραγματεύσιμα. Μέσα στη συμφωνία του μνημονίου είναι και η πώληση της Εγνατίας», σχολίασε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο Παγγαίου Χρήστος Μποσμπότης, για την υπόθεση των διοδίων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μποσμπότης είναι από τους πρωτεργάτες της κινητοποίησης κατά της κατασκευής του σταθμού διοδίων.

Αναφερόμενος στο ιστορικό της υπόθεσης, ανέφερε πως «το θέμα για πρώτη φορά το εισήγαγε στο Δημοτικό Συμβούλιο η «Λαϊκή Συσπείρωση» με ένα έντυπο που μοίρασε στους δημοτικούς συμβούλους. Αυτό έγινε τον Απρίλιο του 2011 και τότε όλοι αρχίσαμε να υποψιαζόμαστε τον κίνδυνο της δημιουργίας των διοδίων της Μουσθένης. Μετά από αυτή την κίνηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης αρχίσαμε να οργανωνόμαστε, να ευαισθητοποιούμε τον κόσμο. Φέραμε το θέμα και στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπου στην αρχή ο δήμαρχος ο κ. Ξουλόγης, ήταν υπέρ της δημιουργίας των διοδίων, υπάρχουν και δηλώσεις του ξεκάθαρες και δεν μπορούν να ξεχαστούν αυτά ότι ήταν υπέρ της δημιουργίας διοδίων στη Μουσθένη. Εμείς οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης ξεκινήσαμε έναν αγώνα τυπώνοντας κάποια αυτοκόλλητα που έλεγαν «Όχι διόδια στη Μουσθένη», ενημερώνοντας τους δημότες και συλλέγοντας υπογραφές και ζητώντας την έκδοση ενός ψηφίσματος από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το ψήφισμα αυτό βγήκε μετά βασάνων και κόπων. Είχε όμως αλλοιωθεί κάπως και ζητήσαμε σε επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο επικαιροποίηση και καλύτερη διατύπωση του ψηφίσματος, με αποτέλεσμα να εκδοθεί ένα ψήφισμα. Αυτά γίνονται Απρίλιο με Μάιο του 2011. Βέβαια ευαισθητοποιήθηκε και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και το Περιφερειακό Συμβούλιο έλαβε ομόφωνη απόφαση και εξέδωσε ψήφισμα μιλώντας για ένα σταθμό διοδίων σε όλη την έκταση της Περιφέρειας, αυτόν του Ιάσμου, ο οποίος ήδη είχε κατασκευαστεί».

«Στην πορεία εκλήθησαν στο Δημοτικό Συμβούλιο βουλευτές και πολιτευτές. Ο κ. Τσακλίδης που ήταν τότε αντιπρόεδρος της Εγνατίας Οδού, με διαφόρους τρόπους προσπάθησε να «συγκρατήσει» τη δημιουργία διοδίων στη Μουσθένη. Το μεγάλο μας επιχείρημα τότε ήταν ότι θα γίνουν τα ηλεκτρονικά διόδια, το λεγόμενο «multilane free flow». Με αυτό το σύστημα θα υπήρχαν σε 20 σημεία της Εγνατίας check points, που μια ακτίνα θα σκανάριζε το αυτοκίνητο και το ειδικό σήμα που θα είχε, και αντίστοιχα θα πλήρωνε. Δεν θα σταματούσαν τα αυτοκίνητα. Επειδή τα ηλεκτρονικά διόδια είχαν δημοπρατηθεί και θα ξεκινούσαν, είχαμε το επιχείρημα ότι δεν μπορεί τώρα για 6 μήνες ή για ένα χρόνο να φτιάχνετε διόδια στη Μουσθένη τα οποία θα είναι προσωρινά. Τώρα τελευταία ελήφθη η απόφαση πλέον, λόγω έλλειψης χρημάτων, να παραπεμφθεί το θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων στις καλένδες, οπότε αποφάσισαν όπως φαίνεται να γεμίσουν τον τόπο με μετωπικά διόδια, γι’ αυτό απειλούν με 13 ή 15 διόδια σε όλο το μήκος της οδού. Μέχρι τότε το παλεύαμε καλά, λόγω του ότι τα διόδια θα ήταν κάτι πρόσκαιρο», ανέφερε.

Ο κ. Μποσμπότης υπογράμμισε ακόμη πως «ένα άλλο αρνητικό σημείο που δεν μας βοηθάει τώρα, είναι ότι τα δικαιώματα των διοδίων και όλης της Εγνατίας πλέον έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα αυτό το ταμείο να θέλει να δείξει ότι η «νύφη» έχει εισοδήματα για να μπορέσει να πουληθεί σε μια καλή τιμή σε ιδιώτες. Γι’ αυτό λοιπόν αποφασίζουν να στήσουν αυτά τα διόδια πριν την πουλήσουν, και μετά ακολουθεί η πώληση. Η πώληση της Εγνατίας για την τρόικα είναι από τα μη διαπραγματεύσιμα. Μέσα στη συμφωνία του μνημονίου είναι και η πώληση της Εγνατίας. Όλα αυτά μας έφεραν πιο κοντά στη δημιουργία των διοδίων».

«Να πούμε ακόμη ότι στις 27 Ιουλίου 2012, μετά και τις δικές μας αντιδράσεις, ενεργοποιήθηκαν οι φορείς του νομού Καβάλας προς τιμήν τους, και με πρωτοβουλία του προέδρου του ΤΕΕ-ΑΜ Λάζαρου Βασιλειάδη, συνεκλήθη μια σύσκεψη στον κόμβο της Μουσθένης, όπου εκεί συγκροτήθηκε μια επιτροπή αγώνα κατά των διοδίων, αποτελούμενη από τον αντιπεριφερειάρχη τον κ. Γρανά, τον δήμαρχο Παγγαίου τον κ. Ξουλόγη, τον κ. Βασιλειάδη, και από τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Καβάλας τον κ. Αθανασίου. Η επιτροπή αυτή ποτέ δεν συνεδρίασε έκτοτε. Από τις 27 Ιουλίου που συγκροτήθηκε δεν συνεδρίασε ποτέ. Αυτή ήταν η μια ολιγωρία», σημείωσε και συμπλήρωσε πως «πριν 20 μέρες βέβαια ο κ. Ξουλόγης με τον κ. Σιμιτσή επισκέφθηκαν την Εγνατία Οδό ΑΕ. Προθυμοποιήθηκε να πάει μαζί και ο βουλευτής Καβάλας ο κ. Πασχαλίδης. Ο κ. Ξουλόγης όμως τον απέτρεψε να πάει και πήγαν οι δύο τους. Εκεί είχαν μια πλήρη ενημέρωση από τον πρόεδρο και από τον αντιπρόεδρο της Εγνατίας για την πρόθεση της Εγνατίας να δημιουργηθούν πλέον ο σταθμός διοδίων της Μουσθένης άμεσα, και στο κοντινό μέλλον άλλος ένας σταθμός διοδίων στην Ασπροβάλτα. Σε αυτό το 20ήμερο όμως βλέπουμε μια αδράνεια των δύο δημάρχων, και του κ. Ξουλόγη και του κ. Σιμιτσή. Η δεύτερη ολιγωρία ήταν αυτή των 20 ημερών που οι δύο δήμαρχοι γνώριζαν και είχαν πλήρη ενημέρωση από την Εγνατία και δεν κινητοποίσαν τους φορείς και την επιτροπή, με αποτέλεσμα στις 5 Μαρτίου να υπάρξει ανακοίνωση από την Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας για ρύθμιση της κυκλοφορίας στο επίμαχο κομμάτι της Εγνατίας όπου θα γίνει ο σταθμός των διοδίων και ότι άμεσα θα αρχίσουν τα έργα. Τότε πλέον όλοι, και εμείς, καταλάβαμε το τι γίνεται, και τότε ο δήμαρχος Παγγαίου κάλεσε ούτε καν μια σύσκεψη, κάλεσε δύο κανάλια και έκανε μια ανακοίνωση ότι θα δούμε τρόπους αντίδρασης. Έτσι φτάσαμε στο σήμερα».

(Πηγή - Περισσότερες πληροφορίες: Εφημερίδα "Εβδόμη")


Δεν υπάρχουν σχόλια: